標籤

2021年1月18日星期一

香江歲月:過去與現在

生於斯,長於斯。家在香港。






7 則留言:

  1. 過客仁兄, 我剛在 usweiwei 網誌內推介了你這一章, 並上載了第一輯視頻。
    祝你及家人 新年勝舊年, 身心安康 生活愉快 六時吉祥。
    順告: 香港佛教界將於2021年1月20日至2月9日啟建[千僧萬眾祛疫祈福大法會]。屆時我會上網參與。

    回覆刪除
    回覆
    1. Wei-wei師兄,謝謝您的祝福。感謝您告知[千僧萬眾祛疫祈福大法會]。

      刪除
    2. 1月20日在f/b網頁搜尋[香港彿教聯合會]便看到現場直播。希望多D人參與, 集大眾的願力加上諸佛菩薩慈悲的護佑及早消滅肺狀病毒。

      刪除
  2. Good Morning 過客, wei-wei promotes your blog through hers, I am arriving here this morning. The "Hong Kong, Gateway To China, 1938" is informative, thank you for sharing :)

    回覆刪除
  3. Hi Charmingeagle, thanks for your comment.

    回覆刪除
    回覆
    1. 過客, charmingeagle 名 Judith, 她是我的新網友。
      歌仔有唱:「我的朋友是你的, 你的朋友是我的, 我們大家在一是, 我們多歡喜.....」。

      刪除
    2. 這使我想起迪士尼動畫片《反斗奇兵》(Toy Story)的主題曲:"You've Got a Friend in Me" by Randy Newman.

      【Lyrics 歌詞】
      You've got a friend in me
      我是你的好朋友
      You've got a friend in me
      我是你的好朋友
      When the road looks rough ahead
      當你要走的道路坎坷困難許多
      And you're miles and miles from your nice warm bed
      得十萬八千里才能到達家門口
      You just remember what your old pal said
      你只要想起我這個老朋友就在你身邊
      Boy, you've got a friend in me
      小子,我是你的好朋友
      Yeah, you've got a friend in me
      是的,我是你的好朋友

      You've got a friend in me
      我是你的好朋友
      You've got a friend in me
      我是你的好朋友
      You got troubles
      有什麼麻煩找上了你
      Then I got them too
      那就面對它們吧
      There isn't anything
      那並沒有什麼
      I wouldn't do for you
      我不會為你解決那些事
      We stick together, we can see it through
      就讓我們一起承受這些困難,會撐過去的
      Cause you've got a friend in me
      因為我是你的好朋友
      You've got a friend in me
      我是你的好朋友

      Some other folks might be a little bit smarter than I am
      有些人或許比我更有智慧
      Bigger and stronger too
      更強大與堅強
      Maybe
      或許
      But none of them
      他們沒有
      Will ever love you
      The way I do
      It's me and you, boy
      像我這樣毫無保留的愛著你

      And as the years go by
      多少年的歲月流逝
      Our friendship will never die
      我們的友誼不會消逝
      You're gonna see it's our destiny
      你會看見我們的命運
      You've got a friend in me
      因為我是你的好朋友
      You've got a friend in me
      我是你的好朋友
      You've got a friend in me
      我是你的好朋友

      刪除